Legat på sjukhus för försa gången.

Vaknade upp lördag morgon med magont, men va fan åkte och tränade ändå. Tänkte att de kunnde bli bättre, men icke.

Grillade som vi skulle här hemma på kvällen, skit mysigt! Alla blev prutt fulla och jag va taxi. Hade fortfarande ont i magen. Hämtade mamma och pappa på natten sen som jag skulle och åkte hem och la mig. Vaknade upp söndag med samma magont. Så bestämmde mig för att gör nånting åt saken.

Ringde till bromma närakut, men dom tog inte emot magproblem så de blev st göran. In till akuten och kom in på ett rum rätt snabbt. Sen kom de en sjuksköterska och tog blodprov mm och svaren skulle komma efter en timme. När en timme hade gått så kom en läkare och pratade och skulle kolla proverna och återkomma. Men de kom en sjuksköterska och skulle ta prover igen, för att mina hade typ gått sönder i labet. Suck. En timme till. Och ännu mer vänte tid.
 
Men sen gick de undan. Läkaren kom in och sa att dom ville lägga in mig över natten för jag hade förhöjt värde på nånting i magen. Sen skulle jag göra ultraljud och kolla in blindtarmen. Upp på rummet, värsta utsikten över hela stockholm. Sen ner till ultraljudet där de visade sig att blindtarmen var 13mm den ska vara runt 8mm. Så den va svullen, alltså inflamerad. Upp på rummet igen. In i duschen och på med operations kläder, sen ner direkt till operationssalen. lämnade salen kl 21. Har aldrig varit på ett sånt ställe förut, så såg de som en erfarenhet. Somnade helt underbart och drömde att jag va på krogen, så vaknar man upp lite lätt snurrig i en operationssal. Somnade sen igen i uppvakningssalen. Kl 01, fick jag komma upp till salen och sova vidare. Vaknar upp måndag och får veta att jag får åka hem, vilket va grymt skönt! Men har satans ont nu. Usch inge roligt och värktabletter hjälper inte. Sjukskriven en vecka.

Har fått så mycket fina sms under dom här dagarna, tack så mycket alla vänner! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0